TITLE

DESCRIPTION

ویژگی های شخصیتی کودکان ۴ تا۵ سال در هنگام بازی و یادگیری

به نظر می رسد برای هر سن و سالی بتوان کلمه یا کلماتی در نظر گرفت که ساختار رفتار در آن زمان را توصیف کند.اگر بتوانیم این کلمات را بیابیم و آنها را به خاطر آوریم، اغلب می توانیم کودک در آن سن و سال به خصوص را درک کنیم.رشد شناختی کودک مرحله به مرحله صورت میگیرد و بنابر نظریه پیاژه اگر کودک تمام اطلاعات مربوطبه یک مرحله را فرانگیرد، نمی تواند به مرحله بالاتر از آن راه یابد.هرگاه کودک در مهارتی تسلط پیدا کند آماده فراگرفتن مهارت دیگری خواهدبود.

تمام کودکان از طریق بازی، با محیط پیرامون خود آشنا می شوند، برای بازی کردن نیاز به شرایط خاصی نیست، بازی پر از لذت و تفریح است و کودک از طریق آزمودن چیزهای زیادی فرامی گیرد.

تمام کودکان از طریق بازی، با محیط پیرامون خود آشنا می شوند. وقتی کودکان با اسباب بازی های خود خاله بازی می کنند و موقع چیدن سفره برای هر میهمان یک بشقاب و یه دستمال می گذارند ارتباط متناظر بین اشیا را می آموزند و هنگامی که میوه ها و بشقاب های اسباب بازی را کنار هم قرار می دهند با دسته بندی های مختلف آشنا می شوند  و وقتی نوبت به جمع آوری و مرتب کردن وسایل می رسد مسنولیت پذیری را می آموزند. هر چند فرآیند آموختن کودک بیشتر قبل از دوره دبستان و از طریق فراگیری در محیط پیرامون صورت میگیرد، با این حال والدین می توانند با ایجاد انگیزی، کودک را تشویق کنند تا بیشتر یادبگیرد.

هنگام رانندگی یا پیاده روی درباره آنچه میبیند با فرزند خود صحبت کنید تا دایره لغات و مفاهیم او وسیع تر شود. هنگام بازی درباره کارهایی که کودک انجام می دهد با او گفتگو کنید، سوالهایی مطرح کنید که مهارت فکر کردن و چاره اندیشی را در کودک تقویت کند. مثلا وقتی کودک با لگو خانه سازی از او سوال کنید چه میسازد؟ چرا می سازد؟ چه کسانی قرار است آنجا زندگی کنند؟و یا اگر فرزندتان نقاشی می کند بر روی مفهوم جهات تکیه کنید. مثل بالا، پایین، چپ،راست.

وقتی کودک شما به چیزی اظهار علاقه می کند، به صحبت او گوش کنید و واکنش نشان دهید و زمانی که سوال میپرسد، کمی بیشتر از آنچه نیاز دارد اطلاعات در اختیار او قرار دهید. به این ترتیب دریچه ای برای سوالات بیشتر به روی کودک گشوده میشود.

فرزند چهارساله شما به چند دلیل به قهرمانان نیاز دارد. او نسبت به سه سالگی بیشتر احساس جدایی از والدین و استقلال می کند. از سوی دیگر، او عاشق این استقلال تازه است. او احساس قدرت می کند و در مورد هر کاری که قصد دارد آن را انجام دهد، مغرورانه به خود میبالد که من می توانم آن را انجام دهم.

هر چه احساس استقلال و جدایی در کودکتان عمیق تر شود، پی خواهد برد که چقدر کوچک است، دنیا چقدر ترسناک است و در واقع چقدر به مراقبت شما نیاز دارد.این قهرمان بازی به کودکتان کمک میکند بر احساس ناتوانی خود غالب شود، ولی در عین حال راهی است تا یادبگیرد چگونه از خود مراقبت کند. با چنین آمادگی ذهنی، سعی کنید این اندیشه را تقویت کنید که کودکتان تواناییهای منحصر به فرد خود را دارد و می تواند از خود مراقبت کند.

مقوله مهم دیگری که کودکتان می تواند از طریق بازی به آن دست یابد و بعد تازه ای به آشفتگیهای او ببخشد، همان کنترل پرخاشگری است. در این قهرمان بازی، جنگ بین قهرمانهای خوب و افراد بد، در واقع کشمکش درونی و به نوعی تظاهر خارجی برای کنترل پرخاشگری کودک است، هر بار که او آدمهای بد را شکست می دهد( که مظهر این امیال هستند)، کنترلی را که در جستجوی آن است به دست می آورد و احساس برتری به او دست می دهد.

می توانید با استفاده از شخصیتهای عروسکی یا دیگر عروسکها به شکل نمایشی به او نشان دهید که به جای جنگیدن، دو طرف دعوا چگونه می توانند درباره مشکلات خود باهم صحبت کنند.و این عقیده در ذهن او تقویت کنید که آدمهای خوب هم می توانند عصبانی شوند(و این عصبانیت، آنها را به آدمهای بد تبدیل نمی کند) اما آنها باید راههای قابل قبولی برای بیان خواسته خود پیدا کنند.و در پایان کودکتان به آهستگی نمایش قهرمانی را کنار خواهد گذاشت و شاید خیلی زود جای شنل و شمشیر را با توپ یا مهره بازی عوض کند.

منابع

رفتار کودک،دکتر فرانسس ایلگ، سیدنی بیکر، لوئیس باتس آمز،ترجمه مهدی قراچه داغی ۱۳۸۸

 

کلیدهای رفتار با کودک چهارساله، مریم والاس، مترجم دکتر مینا اخباری آزاد،۱۳۹۵

کلیدهای رفتار با کودک پنج ساله، دکتر مارتی وایت، مترجماکرم کرمی،۱۳۸۴

گردآوری: ساراحسینی

ثبت نام اینترنتی دوره های استعدادیابی

برای ثبت نام در دوره های استعدادیابی می توانید یا با شماره روابط عمومی تماس بگیرید و یا فرم زیر را تکمیل نمائید.

 

شماره روابط عمومی    09137991120

 

فرم ثبت نام دوره های استعدادیابی

  • نکته: فرم مورد نظر برای متولدین قبل از سال 1399 می باشد.

 

 

ثبت نام دوره پیش دبستانی (پیش 1 و پیش 2)

برای ثبت نام دوره پیش دبستانی می توانید یا با شماره روابط عمومی تماس بگیرید و یا فرم زیر را تکمیل نمائید.

 

 

شماره روابط عمومی    09137991120

 

فرم ثبت نام دوره پیش دبستانی

مهدکودک و پیش دبستانی دنیای اندیشه(دنیای نوابغ)

1- بیش از هفت سال تجربه در زمینه استعداد یابی و خلاقیت با به کار گیری جدیدترین تکنیک های پژوهشی ، استعدادیابی و استعداد پروری با روش های به روز دنیا نظیر مونته سوری و……..

2-برگزاری انواع تست های هوش / استعدادیابی / خلاقیت برای تمامی گروه های سنی

3-پذیرش صبح و عصر در تمامی فصول

4-زیر نظر آژانس جهانی استعداد یابی WTA

5-آموزش برنامه نویسی  کامپیوتری برای کودکان /ربــاتـیـک/آزمــایـشگـاه/خلــاقیـت/نـجــوم/اوریـگـــامــی/ایــروبیـک/شـطـرنـج/مـوسیقـی/زبان انگلیسی /تئاتر/نقاشی خلاق/عکاسی/کـلـوپ بـازی و…

6-قبولی صدر صد در آزمون های ورودی مدارس مطرح شهر اصفهان مثل(امام صادق، سادات ، زکریا، محمد باقر، معصوم، امام علی، ولایت و غیره)

7–بهترین کانال قصه گویی در کشور

8-ایجادو تشکیل ” خیر کوچولو ” اولین خیریه ای در کشور  هست که اعضای آن را کودکان 3 تا 6 سال تشکیل می دهند

9- برگزاری کلاسهای گروه سنی 3-15 سال کلاس های ویژه استعدادیابی ، خلاقیت ، پژوهش در تابستان :اریگامی ، ایروبیک ، رباتیک ، فبک ، تکنولوژی فکر ، برنامه نویسی  کامپیوتری برای کودکان، تئاتر  ، حرکات موزون ، چرتکه ، سازه های ماکارونی ، شطرنج ، صنایع دستی ، عکاسی  ، موسیقی ، نقاشی ، نجوم ،  خلاقیت ، آشپزی ساده ، دوخت ساده ، کاردستی با اشیائ دور ریختنی

ارتباط با ما

تلفن ثابت:

  • ۳۶۶۹۳۱۴۶

شماره روابط عمومی:

  • ۰۹۱۳۷۹۹۱۱۲۰

شماره موبایل:

  • ۰۹۱۳۹۱۹۶۴۰۰

آدرس:

  • خیابان ملاصدرا جنوبی، جنب دبیرستان دخترانه منشئی، کوچه شاهد ( 11 )، پلاک 8

ساعات کاری:

  • شنبه – چهارشنبه :    صبح          15 – 7
  • شنبه – چهارشنبه :    عصر          19 – 15
  • پنج شنبه:               صبح          13 – 8

ایمیل:

info@navabegh.org

ویدئوی آپارات

برای دیدن ویدئوهای بیشتر به گالری فیلم یا کانال آپارات مراجعه کنید.

کانال آپارات:

https://www.aparat.com/mnavabegh